Dahl Pitäjänmäellä päivitettiin myymälätilat nykyaikaan ja -ilmeeseen

”Olemme remontin yhteydessä järjestäneet varastoamme ja käyneet tavaroita ja tuoteryhmiä läpi. Noutotavaravalikoiman laajeneminen sallii kokonaan uusien tuoteryhmien esillepanon.”
Janne Makkonen, myyntipäällikkö, Dahl Pitäjänmäki

Helsingin Pitäjänmäen Dahlin palvelupisteen ilme ja tilat uudistuivat lokakuussa osana  Dahlin valtakunnallista ilmeuudistusta.

Liiketilojen remontointiin ei ryhdytä kevyin perustein, sillä myyntitilojen muuttuminen rakennustyömaaksi synnyttää luonnollisesti omat haasteensa asiakaspalveluun. Eli kasvojenkohotus taisi tulla tarpeeseen?
- Kyllä meillä oli Ihan selkeä tarve ollut remontille. Remonttia edeltäneet tilamme Pitäjänmäessä valmistuivat vuonna 2006, eli 13 vuotta on jo avajaisista vierähtänyt. Ihan pelkäksi ilmeuudistukseksi tätä ei voi kutsua, sillä myymälätilat menivät käytännössä kokonaan uusiksi, palvelupisteen myyntipäällikkö Janne Makkonen taustoittaa.

Palvelupiste oli toiminnassa koko remontin ajan, eikä aukioloaikoihin ole tulossa muutoksia jatkossakaan. Kun itsepalveluperiaatteella toimivassa tilassa tavarat ovatkin yhtäkkiä normaalista poikkeavassa paikassa, ei sekaannuksiltakaan ole voinut täysin välttyä.
- Koko porukan, sekä asiakkaiden että henkilökuntamme, pinna kesti remontin tuomat lievät epämukavuudet mainiosti. Oikeastaan kaikki on mennyt yllättävän hyvin, vaikka pientä kaaosta onkin ollut.

Uusia tuoteryhmiä esille

200 neliön myymälätila on päässyt remontin jälkeen täyteen kukoistukseensa. Vanhaa järjestystä ei ole täysin hylätty, mutta lisähyllytila mahdollistaa uusien tuotteiden tuomisen esille.
- Olemme remontin yhteydessä järjestäneet varastoamme ja käyneet tavaroita ja tuoteryhmiä läpi. Noutotavaravalikoiman laajeneminen sallii kokonaan uusien tuoteryhmien esillepanon.

Mietimme yhdessä yhteistyökumppanimme Planexin kanssa muutamia eri sijoitteluvaihtoehtoja, mutta totesimme vanhan tiskijärjestyksen edelleen toimivaksi, myös Hermannin toimipisteen myyntipäällikkönä toimiva Makkonen kertaa.

”Ero vanhoihin tiloihin on kuin yöllä ja päivällä”

Makkonen uskoo, että uudistuksien jälkeen Pitäjänmäen Dahlille on entistäkin mukavampaa tulla. Tilojen viihtyisyyteen on panostettu muun muassa uusimalla kaikki myymäläkalusteet ja muut varusteet, asiakas-wc:t sekä koko aulan edusta. Myös kaikki pinnat lattiasta kattoon saivat uuden elämän. Henkilöstön työhyvinvointia parannettiin sähköpöydillä ja muilla työergonomisilla ratkaisuilla. Palaute on ollut positiivista.
- Myymälän tavaramäärä tuplattiin uusilla hyllyillä. Lisäksi asiakkaat ovat sanoneet, että lopputuloksena on siistit ja hyvät tilat, jotka sopivat Dahlin linjaan. Oli jo aikakin, sillä ero vanhoihin tiloihin on kuin yöllä ja päivällä. Uudet tilat ovat ehdottomasti kutsuvammat, sellainen loikka nykypäivään, Makkonen naurahtaa.